KAŻDEGO ROKU NA CAŁYM ŚWIECIE DIAGNOZOWANYCH JEST 200 000
NOWYCH PRZYPADKÓW CZERNIAKA!
90% PRZYPADKÓW NOWOTWORÓW SKÓRY
Pod koniec marca 2015 roku marka La Roche-Posay ogłosiła międzynarodową kampanię profilaktyczną „Zostań Skin Checkerem”, której celem jest wzrost świadomości oraz profilaktyka nowotworów skóry, w tym czerniaka, poprzez zachęcenie społeczeństwa do oglądania znamion u osób ze swojego otoczenia oraz u siebie. Kampania została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.
Pionierska i odpowiedzialna społecznie marka od ponad 10 lat zwraca uwagę społeczeństwa na niebezpieczeństwa związane z nieodpowiednią ekspozycją na słońce i promuje odpowiednie nawyki dot. przebywania na słońcu.
Inspiracją do stworzenia kampanii było bardzo proste spostrzeżenie: bardziej dbamy o zdrowie bliskich, niż o swoje własne, dlatego też przesłanie nowej kampanii, jest bardzo proste: „Zaopiekuj się osobami ze swojego otoczenia, zwróć uwagę na ich znamiona
i zostań Skin Checkerem! Chroń ich przed nowotworem skóry, wykrywając nietypowe zmiany na skórze i zachęcaj ich, by odwiedzali dermatologa co najmniej raz w roku!”.
„Naszym głównym celem jest zachęcenie wszystkich do aktywnego monitorowania znamion u osób ze swojego otoczenia i siebie. Dlatego też w kampanii chcemy wykorzystać media digitalowe i ich zdolność do błyskawicznego rozpowszechniania informacji. Dodatkowo podeszliśmy do kreacji kampanii profilaktycznej w nowatorski sposób, unikając alarmistycznego podejścia i wzbudzania w ludziach poczucia winy” mówi MAÏTÉ CRISTIANI, zastępca Dyrektora Generalnego La Roche-Posay International.
W ramach kampanii La Roche Posay uruchamia specjalną platformę dostępną pod adresem www.laroche-posay.pl/skinchecker. Strona zachęca użytkowników do zostania Skin Checkerami i obserwacji znamion u siebie oraz członków swoich rodzin oraz do konsultacji z dermatologiem w przypadku pojawienia się podejrzanych objawów. Zawiera mnóstwo informacji o zagrożeniach związanych z nowotworem skóry i wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania ze słońca, a także demonstruje prostą metodę ABCDE, stosowaną w dermatologii, pomagającą zidentyfikować podejrzane pieprzyki gołym okiem.
Szczegółowe informacje na temat kampanii będzie można znaleźć na stronie www.laroche-posay.pl/skinchecker
Nowotwór może być widoczny gołym okiem. Laboratoria La Roche-Posay, by zwiększyć świadomość tego rodzaju zagrożeń, od 10 lat współpracują z dermatologami, organizując kampanie profilaktyczno-edukacyjne podnoszące świadomość ryzyka nowotworu skóry. Marka w 25 krajach jest partnerem Euromelanoma Day (Dzień Walki z Czerniakiem), podczas którego wykonywane są bezpłatne badania dermoskopowe skóry. Uczestniczyły w nich tysiące dermatologów, a od 1998 roku udało się zbadać ponad 220.000 pacjentów i wykryć 1600 zmian nowotworowych.
Dlaczego o tym wszystkim piszę? Bo jestem odpowiedzialna za 4 młodych ludzi. Za 4 najbliższą memu sercu. Za 4, dla której jestem w stanie zrobić wszystko.
Nasza Krysia urodziła się z małym pieprzykiem na czubku głowy. Przez 2 lata pieprzyk powiększył się nieco. Odwiedziliśmy już kilkukrotnie dermatologa, który chwilowo nas uspokoił – to nic strasznego – ale trzeba obserwować – zostaliśmy więc Skin Checkerami dla naszych dzieciaków i sprawdzamy ich centymetr po centymetrze, co jakiś czas.
Ja sama, miałam przez prawie całe dotychczasowe życie, 3 wielkie znamiona na plecach. Pamiętam jak mama i babcia wiecznie powtarzały mi – “nie opalaj tego, nie wolno Ci tego wystawiać na słońce, nie ruszaj tego”…itd. do znudzenia – wtedy wydawało mi się, że marudzą – teraz już wiem, że miały rację. Chroniły mnie. Robiły co mogły, żeby nic poważnego z tego nie wyszło. Wszywały mi nawet specjalny kawałek materiału w każdy kostium, żeby dokładnie zasłaniał znamiona. Dziś mogę im tylko za to podziękować. 3 lata temu usunęłam wszystko i teraz nie ma po nich nawet śladu.
Jak badać? To proste jak ABCDE
Marka La Roche Posay jest z nami od 1 dnia narodzin naszych dzieci. Uwielbiamy ich kosmetyki, dlatego jak tylko dowiedzieliśmy się, że na rynek wchodzi nowa seria – tupaliśmy nóżkami, żeby ją wypróbować. Ja zakochałam się w kremie Anthelios.
Gama Anthelios to ochrona przeciwsłoneczna numer 1 rekomendowana przez dermatologów w Polsce. Zapewnia bardzo wysoką ochronę UVB oraz UVA dla całej rodziny.
Zapomniałam dodać – ambasadorkami kampanii są Natalia Kukulska i Ada Fijał
TO CO? ZOSTANIECIE SKIN CHECKERAMI?